Wednesday 15 May 2013

Afiq Muiz Sangkal Jadi Anak Derhaka




Pelakon baru meningkat naik, Muhammad Afiq Muiz Azman Shah, 21, atau lebih dikenali sebagai Afiq hari ini menyangkal dakwaan ibu kandungnya, Hasliza Mohd. yang mendakwa dia meninggalkan rumah dan bersikap derhaka.

Menjelaskan dia sebenarnya dihalau, menurut Afiq, salah faham itu berlaku apabila ibunya beranggapan rakan baiknya Ainur Syakina Azman atau Eyna cuba mengikis hartanya.

" Saya bukan meninggalkan rumah, tetapi dihalau ibu saya sendiri. Jujurnya memang saya sedih dengan tindakan ibu yang langsung tidak memikirkan kesan perkara ini terhadap saya dan karier saya yang baru henfdak bermula, " katanya dalam sidang media tergempar di Subang hari ini.

Menjelaskan hubungannya dengan Eyna sekadar rakan, bagi Afiq dia percaya tujuan sebenar ibunya membuat pendedahan itu berpunca daripada keengganannya menaggung perbelanjaan ke;uarganya. 

" Apa yang paling saya kecewa ialah apabila dia menyalahkan Eyna sebagai punca saya bersikap begini tetapi saya tahu ibu hanya mementingkan wang sahaja, malah pernah suatu ketikasaya dipukul abang saya kerana tidak memberikan mereka wang, " katanya.

Mengharapkan perkara itu cepat berakhir, Afiq berharap agar keluarganya segera meminta maaf di atas keterlanjuran mereka mengaitkan nama Eyna di dalam masalah tersebut.

" Saya berharap agar mereka ( ibu dan adik ) meminta maaf kepada Eyna dengan segala tuduhan yang dilemparkan.

" Bagaimanapun saya tidak akan mengalah kerana saya tahu ini bukan berpunca daripada saya. Adalah sesuatu yang memalukan untuk berkongsi cerita keluarga kepada umum, " katanya. 

Sementara itu, Eyna memberitahu, dia tidak teragak-agak untuk meneruskan saman ke atas ibu Afiq yang kini menyebabkan namanya tercalar.

" Saya bagi umi Afiq tempoh seminggu bermula esok ( Rabu ) untuk meminta maaf secara terbuka di akhbar.



Wanita yang dikenali sebagai Eyna yang dituduh cuba mengikis harta Afiq .




Tangisan ibu Afiq Muiz .


By the way , kita tak boleh nak menghukum sesuatu pihak sahaja selagi kita tidak tahu kebenarannya .


- Thanks for Reading . Do Like and Comment :) -

0 orang support Anna :):

Post a Comment

Daisypath Anniversary tickers
ORIGINAL BLOG AND COPYRIGHT by SITI RUZANA