Sunday, 17 March 2013

Nama - Nama yang Sering Diganggu Jin !

Biasanya dalam pemberian nama anak kita tak sedar yang nama-nama yang diberikan kadang kala merupakan nama yang juga digunakan oleh jin! Petikan ceramah ustaz Sharhan

Antara nama-nama biasa yang dikenal pasti digunakan oleh Jin ialah seperti:-

1. Balqis

2. Kistina/Qistina

3. Najwa

4. Zakuan

5. Batrisha

6. Erisha

7. Mazda





Ustaz Sharhan juga ada beri tahu kalau dah bagi nama-nama seperti ini perlukah untuk pergi jabatan pendaftaran untuk tukar nama? hehe, tidak sebenarnya, hanya tukar cara panggilan nama tersebut. Contoh jika nama Siti Najwa, panggil saja nama Siti.. jangan panggil Najwa.

Ustaz Sharhan jelaskan, nama seperti di atas memang mempunyai maksud yang baik/maksud yang indah, cuma dalam perubatan Islam nama-nama ini sering digunakan oleh Jin. – Wallahua’lam


Menurut pandangan Ustaz Sharhan lagi lebih kurang 60%-70% orang yang datang berubat terkena penyakit misteri adalah bernama seperti di atas..


Kesimpulannya, tidak wajib percaya nama seperti ini tidak baik, tetapi mungkin betul pandangan pangamal perubatan Islam kerana mereka lebih tahu berkaitan dengan Jin.. – Wallhua’lam

p/s : Maaf kalau ade yang terase. Anna cume share kepada korang sume . Assalamualaikum :)


- Thanks for Reading . Do Like and Comment :) -

4 orang support Anna :):

Aireyn Ashra said...

eh betul ke ni? alhamdulillah nama saya takde .

Adilah Asari said...

bagus perkongsian ni anna :)

Siti Ruzana said...

@Adilah Asari hii maseh kak :)

Siti Ruzana said...

@Aireyn Ashra kalau ikut kata ustaz tu betullah. tu lah alhamdulillah name anna pun takde. so hrp article ni bole jd panduan kite laa yea :)

Post a Comment

ORIGINAL BLOG AND COPYRIGHT by SITI RUZANA